tisdag, oktober 03, 2006

Genusfel

Elaine kom precis in och frågade killarna i rummet om dom ville med på nästa Brasilienmatch. Nån frågade om hon inte skulle fråga mej och Melina också.
-Oj, Hoppsan, sa Elaine.
GENUS *klapp klapp klapp*
GENUS *klapp klapp klapp*
.. skrålade Baba, Dan och Erik.
Jag sa att jag ville följa med, Melina hade ingen lust. Jag kanske ångrar mej sen jag vet inte.

Det är så sjukt lätt hänt det där. När jag var i Malmö sist hos Micke så hade jag tighta jeans på mig och ingen väska. Så jag la min mobil i hans ficka.
-Genusfel, sa Micke. Du vill inte sabba silhuetten med att ha mobilen i fickan, eller hur?
-Hoppsan, sa jag.
Sen försökte jag förklara bort mej och säga att det faktiskt inte går att ha mobilen i så tighta fickor men jag vet ju att jag ljög. Och varför hade jag ens så tighta fickor? Opraktiskt. I vilket fall bar jag mobilen i handen resten av dagen. Som om det skulle ge mej högre lön.
Å andra sidan går genuset åt andra hållet med. Jag får alltid ta Mickes nycklar och medicin i min väska. När jag har den med mig alltså.
Varför tror så många killar att allt får plats i deras fickor? Och varför bryr de sig inte om att de får fyrkantig röv av att ha mobilen i bakfickan? Fattar inte. Dom blir ju jätteglada om dom får lägga sina grejer i en väska istället, tröjan tillexempel.

Det är ungefär så långt jag kommer med det här idag.
Jag fyller förresten 25 idag. Grattis till mej!

/Anna

7 kommentarer:

Anonym sa...

lite lust hade jag, men jag ska faktiskt daaaaansa då. Så jag kan inte. Men sen visste jag inte om jag fick lust för att bevisa att det är självklart att jag som tjej såklart oxå kan gå på en match, eller för att att det faktiskt verkade kul, sen hade jag inte tid att tänka på det mer. Sjukt.

Ja, Anna blev så och fin och stor idag, hurra och grattis!

Anja sa...

ja jag ska i alla fall garanterat gå på matchen! och på den på lördag (sverige-spanien).

men jag får inte åka till island nästa vecka. det gör kanske inte tobias linderoth heller, eftersom pappavågen i landslaget fortsätter. hans fru ska föda närsomhelst och om det inte finns tillräckligt många avgångar mellan reykjavik och köpenhamn stannar han minsann hellre hemma än spelar viktigt em-kval.
inga genusfel där, inte. pappapepp!

hurra hurra för anna!

Wolf Clint sa...

Jag köper en handväska så skaffar du stora fickor, deal?

Anonym sa...

Jag vet faktiskt inte om jag bara sa att jag skulle med för att bevisa ngt.
Eller jag vet ju att jag tycker det är kul, men jag hade lika gärna skjutit upp det och gått en annan gång. Fast det blir ju kul om Anja o alla ska med.
Fast när är det?

Anja sa...

jag har stora fickor också ibland. jag får ju så jävla många genuspoäng! fast oftast har jag förstås handväska.

matchen är på tisdag men biljetterna är slut för längesen. sålde slut på fyrtio minuter. och jag ska inte gå med babysarna utan jobba. så jag myser runt med gubbarna på pressläktaren istället.

Anonym sa...

magväska då? det är väl rätt gräns(le)överskridande?

Anonym sa...

ORDVITS!
Det finns inget bättre.. Förutom mellan slag då.

Fick vi inte gå på fotboll då? Jag trodde att Elaine var snabb på att boka, kanske inte.

Jag åker tåg med världens dyraste och pissigaste internet, Imorgon ska jag och Anja fika i Malmö. Istället för igår i Sthlm som det var sagt från början. Förvirrande det här med städerna.

Jag har iallafall byxor som det är fult att ha mobilen i på mej idag. Men som tur är har jag väska. Fast jag fyller alltid upp väskan. Väsklösa människor har inte med sej så mkt onödigt. Fast de får frysa och gå hungrigare oftare.