måndag, september 25, 2006

Tanden plingar

För er som inte märkt det så plingar Bingos tand var 20e sekund på Machos sida. Det är världens duktigaste Melina som fixat det!

Annars då? Bingo gillade texten och det känns såklart skönt. Vår senaste insändare fattar ingenting, men jag har hört att starka vedhuggarmän i Kiruna gillar Macho och det känns ju såklart underbart.

Anja har snackat en del om en pappa-våg i ett landslag nära dej, och nu har den äntligen börjat!
Min kompis Kalle ska också bli pappa.
Jag reagerade först på att han lagt upp bilden på sin unge för det kändes lite intimt och på nåt sätt tänkte jag att fostret borde få bestämma det själv. Jag fattar såklart att dte är en sjuk tanke, men det är ändå lite konstigt det där med att föräldrar har total makt över sin unges exponering i flera år.
Så jag släppte ut frågan om det var normalt på redaktionen. Baba sa att det såklart var helt normalt för det är väl det man har bloggar till? På bloggen visar man det bästa man har.
Nån annan (jag tänker inte säga vem det var för kommentaren är helt sjuk, men rolig) sa att det inte var ok för liksom vem vill se nåns cysta?
Sen blev det tyst.
-Parasit Schmarasit, sa nån.
Jag och Baba tittade på varandra och frågade lite om när det slutar vara en cysta och blir ett barn.
-Tre månader.
Efter tre månader är det ok att lägga upp fosterbidler på webben. Då är det inte äckligt längre, bara gulligt, tycker nån.

Jag har förövrigt kollat runt lite på pappabloggarna senaste dagarna. Det var ett jäkla ståhej runt den där hemliga pappan kommer jag ihåg. Var det den första pappan i världshistorien?
Ojojoj! Här har hemlig pappan länkat till precis en sån diskussion jag hade tänkt mig, om inte nån hade jämfört min kompis unge med cancer. Det gick inte att fortsätta efter det.

/Anna

5 kommentarer:

Anonym sa...

www.ratemybabypics.com



Det är sjukt. Sjukt.

Macho sa...

Herre gud

/Anna

Wolf Clint sa...

sär skrivning

Wolf Clint sa...

/ Wolf Clint

Macho sa...

Det var med flit