måndag, november 06, 2006

Ny kunskap

Jag och Billy mailas nästan varje dag nuförtiden (förutom en liten paus när jag var hemma med feber nån dag). Jag försöker suga det bäst ur Billys hjärna om vad han kan om TVspel och det är inte så lite. Alla frågor jag hasplar ur mej får ett svar på minst tre A4. Jag kan snart allt i hela världen om spel och hjältar. Billy kan såklart mer förstås, och hans lärare ännu mer men jag lovar jag kan mer än tillexempel Inti.
Tillexempel skrev jag ett mail om blablabla och råkade skriva nåt om att vad är grejen med Sonic egentligen, är det typ som Mario?

Sju timmar senare kommer tre A4 som förklarar de enorma skillnaderna mellan de två karaktärerna och vilka svårigheter/fördelar dom har gentemot varandra (Sonic har det inte lätt nuförtiden tydligen) det har mkt med 2dimensionella VS 3dimensionella spel att göra. Sjukt intressant iaf, sen avslutade han med detta:

”Sonic Hedgehog” är också namnet på ett protein i kroppen som styr den symmetriska utvecklingen av armar och ben. Namnet fick proteinet eftersom den liknar Sonic när han är ihoprullad till en boll. Vissa läkare har varit kritiska till att döpa medicinska termer till roliga namn eftersom patienter kan ta illa upp om de får reda på att ”ditt barn har en mutering i sin Sonic Hedgehog och behöver opereras.”

Ja vad säger man?

/Anna

Inga kommentarer: