tisdag, augusti 22, 2006

Sånt man snagglar om på kontoret

Häromdan hade vi ett fantastiskt snack om kopiatorer som Linnea har bloggat om. Idag kom fortsättningen..
För nån timma sen råkade hon trycka på Voice-Overknappen på sin Mac. Voice Over är en fantastisk funktion som bland annat läser ens mail högt, och berättar allt som händer på dataskärmen. (Ifall man skulle vara blind)
Nyss satt Linnea (som sitter bakom mig) och skrev meningar som datorn skulle säga. "Det är kallt, jag kan inte gråta och var är skrivare 2" var en riktig hit. Men roligast av allt var när datorn fick säga o o o ooo o ii o o.
Linnea skrattade så att hon grät.
Jag skrattade med, fast ännu mer åt tjuvlyssnat, det kan inte bli roligare.
Annars skämtar jag, Melina (som sitter mittemot mig) och Dan (som sitter vänster bak om mig, mittemot Linnea) fortfarande om kontexten och saker som är beyond, med vissa inhopp från Erik som sitter längst ner i hörnet och Micke via mail (han sitter i Malmö).

Annars mailbombar jag Tiina Rosenberg, och peppar för att nya numret kommer på fredag.
Åh vad kul det ska bli!

Puss från Anna

Inga kommentarer: