torsdag, januari 18, 2007

Där satt den!

Det blev en Mona!
Och men Ulvskog blir det både lite höger och lite vänster säger de (ur ett sosse-perspektiv såklart).

Som jag fattat det skulle Mona blivit sossarnas ledare för länge sen om det inte varit för den där Tobleronen. Det ska bli spännande att se vad som händer, för det här betyder väl egentligen bara att hon är valbar?
Kommer det bli lika stor moralpanik och snack om kvoteringar som när Anja blev sportkrönikör? Eller har svenska folket lärt sig att kvinnor kan bli anställda på grund av sin kompetens? Anja hade iofs stöd från hela gubb-Sverige. De skrev massa fina mail till henne. Kanske är det gubbarna som är Sveriges framtid?

Jonas Morian verkar iallafall peppad. Han gick i min klass på Poppius, jag trodde han var höger först men sen visade det sig att han var sosse. Men han kan ju vara höger för det.

/Anna

3 kommentarer:

Jonas Morian sa...

Hej Anna! Long tajm no see. Jättekul att du hamnat här och hittat min blogg. Småkul också att du trodde att jag var höger - många verkar göra det misstaget. Är det för att jag ser prydlig ut, eller vad tusan är det jag utstrålar?

Anna Svensson sa...

Det är glasögonen

Anna Svensson sa...

Jag menar .. det är skjortan! Eller jag vet inte, jag tror det kan vara ditt ganska återhållsamma sätt att prata på. Jag tycker det är trevligt.