torsdag, januari 18, 2007

Kanal Lokal

Jag och Inti var med i Gringos program Babblish i Kanal lokal igår. Jag tror det sänds ikväll igen för er med digitalboxar. Programledaren Joachim råkade kolla på fel monitor men jag tror det blev fett ändå. Jocke jobbar som säljare hos oss också och det var fett kul att se en ny sida av honom.
Vi smygvisade nya numret som kommer på fredag (med Klick! såklart. Snatta den INTE, köp tidningen som hyfsat folk gör) och försökte förklara lite om varför vi skriver om vad vi skriver och varför vi tycker det är viktigt att skriva enkelt om svåra frågor. Jag ballade som vanligt ur på att prata om våld. Jag kan aldrig sluta fascineras av att folk slåss för sitt eget höga nöjes skull.
Inti pratade om feminister och Joachim undrade om vi var förortsungar, och det var vi ju en gång i tiden. Jag kan nog inte kalla mig det så mkt längre eftersom jag bor i mediaförorten Gröndal och lever medelklassliv nu. Inti håller dock fanan högt i Skärholmen.
Fan vad jag är peppad på Malmö. Möllan är typ som Gröndal och Skärholmen på samma gång, det är himla gött mos.

/Anna

Inga kommentarer: