tisdag, juli 24, 2007

Barn borde inte vara ett recept mot ensamhet

Visst finns det olika synsätt vad gäller föräldraskap, det var därför jag ville presentera min syn.

Jag är ledsen men jag förstår inte alls ”leva ut som kvinna bara för att man blir mor”, jag kan inte alls se kopplingen.
Att vara mor är en del av mig och jag inte riktigt är med på det där att det skulle genomsyra allt jag gör.

För många, många är vardagen sådan att de inte har någon att ”lämpa över sina barn på”. Du skulle bli förvånad över hur många ensamstående som inte har det sociala skyddsnät som möjliggör detta och hur förödande det är för både förälder och barn.
Eller hur många som har möjlighet men som ändå inte kan slita sig från ungarna och ser dem som sitt livs kall.

Jag tror inte att du har osedvanligt låga krav på dig själv som förälder och att det är därför du inte tycker att det är så jobbigt. Dom låga kraven på jaget, dom står jag för - tro mig. Jag blev ju mor vid sjutton och det har blivit mycket improvisation. I världens ögon kunde jag bara göra fel – så då får man släppa kraven om man ska greja det.
Det måste vara den där hjälpen Fotini.
Och så kan jag lova dig att det blir jobbigare.
Nu fick jag sista ordet.

Kram
Jenny

1 kommentar:

Mikusagi sa...

Jag undrar om det här fortsätter. Jag nästan hoppas att det gör det. Det här är ju spännande...