tisdag, juli 24, 2007

barn visst recept mot ensamhet

...precis som polare, familj, hobbys, husdjur you namne it. allt som andas kärlek och poblem, utmaningar, konflikter och så vidare. jag trodde inte det, men nu vet jag. jag är inte lika erfaren mamma som du Jenny! men min erfarenhet är i alla fall, hur provokativt det än är att säga så här, att mina barn blev min största mening med livet. jag tyckte livet var nice innan. men nu är det ännu viktigare att just jag lever. jag vill inte leva genom mina barn. men de är en jäkla bra anledning för att leva ut. särskilt som kvinna! att leva ut innebär självklart att frigöra sig så mycket man orkar från en pretentiös mammaroll, att lämpa över barnen på andra ofta, att festa järnet, att resa helt själv någonstans och att bara slappa. jag tycker att det är fett jobbigt med barn också. ofta. men hade nån talat om för mig hur underbart det var hade jag slagit till ännu tidigare! kanske har jag sjukt låga krav på mig själv som mamma. eller så får jag bara jävligt mycket hjälp. men jag antar att det finns lika många åsikter om föräldraskap som människor. jag ville bara ha sista ordet.

/Fotini

Inga kommentarer: