torsdag, maj 04, 2006

Underordning

Jag har ett tag tänkt att feminister som ser ekonomi och karriär som mer värdefullt än relationer när de jämför mäns och kvinnors tillgångar, kanske sätter de värdena utifrån ett manligt tolkningsföreträde, snarare än ett "objektivt" (vilket så klart inte finns).
Kan man då säga att tanken om att kvinnor är underordnade män är felaktig? Varje gång jag för upp det här ämnet till diskussion blir det inte diskussion, utan halshuggning av mig. Vad säger ni?
Neils Strauss påstår också i sin bok att dåliga raggningsrepliker verkligen funkar på tjejer. Han säger också att ju smartare en tjej är, desto bättre funkar det. Stämmer det här? (eftersom alla tjejer är exakt likadana vill jag ha ett svar som är "ja" eller "nej"! ;) )

ps. Anna säger att vi inte ska balla ur med språket i bloggen, det är viktigt att vi anstränger oss för att hålla samma ton som tidningen. kom ihåg att vi gör det här för att läsarna ska kunna se varför tidningen är som den är! jag ska själv skärpa mej från och med nästa inlägg. :) ds.

INTI

Inga kommentarer: