söndag, juni 18, 2006

VM-feber!

Malmö är verkligen ett underbart bra ställe just nu. VM-feber är det minsann. Jag får hänga i Folkets Park och titta på storbildsskräm med mina brudar, så fint. Överhuvudtaget är det fint att vara bland sina brudar. De hade slagits lite med några killar som kallade dem hora när de var ute och gick häromkvällen; nej, det är inte okej att kalla tjejer hora hursomhelst. Samtidigt är frågan återigen om det är själva ordet hora som är det stora problemet. I just den här situationen var det ju att de här killarna ville sätta dit mina bästisar på ett bra sätt. De tyckte nog att de var störiga, jag kan tänka mig att de tyckte att de tog för mycket plats på ett eller annat sätt, det brukar vara så med just de här två tjejerna. Så de skriker hora efter dem på gatan. De skriker hora för att det är det absolut värsta de kan komma på. Hade inte hororna varit den grupp människor som det ses ner på allra mest i det här samhället hade de antagligen skrikit något annat och det hade varit lika illa.

Intressant är också att hora är det värsta en tjej kan bli kallad, samtidigt som bög är det värsta man kan säga till en kille. I båda fallen handlar det om personer som har sex på ett annat sätt än det traditionella heterokärnfamiljssättet. Det är alltså det lägsta människor kan göra i det här landet.

Men Malmö är mest av allt toppen, utöver brudarna finns några av mina finaste killbästisar här också. Många bra vänner helt enkelt. Vänskapen är så vacker och viktig. Den här helgen har Anna varit här och lekt med oss också, det har varit kul. Jag saknar redan machosarna, efter bara en ynka vecka. Synd (eller kanske tur?) att man aldrig kan få ha alla bra människor omkring sig samtidigt.

Inti går verkligen in hårt för att hitta personer till ett av repen i Macho #5. Stackars Julia hann knappt presentera sig förrän Inti kastade ur sig ett "Är du homo?". Där gick han bet även om han inte helt var ute och cyklade. Kan inte helt enkelt alla hångelsugna flator i Stockholmsområdet maila honom?

ANJA

5 kommentarer:

Anonym sa...

Anja, i miss you! de e tomt här i dalen..med omnejd. Får jag komma ner o leka snart? Vi kanske kan machoshejka lite..?

Anonym sa...

Kom när du vill! Här finns både plats och kärlek. Jag shakar nästan varje dag men saknar mulan.

Anonym sa...

jag tänker nog också dra förbi malmö i sommar för att få hänga lite med dig i omklädningsrummet till malmös fotbollslag. (nej, jag vet inte vad dom heter)
INTI
ps. men mest för att hänga med dig. och jag frågar såklart om lov innan jag kommer. :) ds.

Anonym sa...

alla machobabysarna får såklart komma hit och mysa! då blir jag så glad, så glad.
MFF, inti, MFF. lär dig det bara, så ska nog resten ordna sig.

ett skott, ett mål, för malmö, åhh mff. vi älskar malmö ff, vi sjunger, vi hejar, vi älskar vårt lag.

ps: fast jag är ju faktiskt inte mffare. men det är alltid kul att sjunga lite.

Anonym sa...

Jag har hört att en gång när Anja gick in på en bar på Möllan så var hela MFFs klack där och när de såg Anja klappade de händerna i takt och sjöng ANJA GATU AAANJA GATU
Creddigt!