torsdag, september 21, 2006

Jag har skaffat kabelTV

Häromdagen pratade jag om internet med Dan och Emanuel. Kom på att det jag gillar med internet är både att jag slipper prata med människor och att jag träffar människor.
Jag älskar tillexempel alla lyxiga bloggar och små nättidningar, jag hade missat massa åsikter om inte nätet fanns.
Samtidigt älskar jag att jag till slut skaffade kabeltv och slapp prata i telefon när jag gjorde det, och kunde fixa det via nätet. När jag kom hem var alla kanaler igång och jag hade inte yppat ett ord.
Men du behöver inte kabeltv för att se när könshjälten Carolina Gynning intervjuar systrarna Graaf om deras uppväxt. Helt fantastisk historia. Kolla hur gulliga dom är mot varandra.
Igår fick jag en flashback från en sommar när jag var 16-17 och Graaf hade släppt "You got what I want" och Victoria Silvstedt släppte "Hello hey" (kan vara fel titel).
På den tidenb var det värsta grejen att nån som inte var den typen av artist släppte en skiva. Men nu är det ju bara modeller som gör musik, det känns iallafall inte som att dom skulle väckt så starka reaktioner idag.
Iallafall: jag hängde med ett gäng indiekids och vi tyckte vi var så jävla speciella och drev som fan med "dom dumma blondinerna". Jag tyckte egentligen om låtarna, jag gillar allt som är lite svängigt och kommersiellt, men det sa jag knappt. Och när jag sa det fick jag höra att det var för att jag var blond jag med så då var det bara att hänga på diss-tåget.
Det är (som Bingo Rimér säger i #7 som kommer i morgon) väldigt lätt att sätta sig över folk som vikt ut sig och kalla dom dumma. Men det är inte så enkelt.
Jag kan inte ens garantera att jag INTE skulle släppa en singel, om jag fick göra en lyxig video till. Carl Sahlin säger att i väst, där vi ju har en rätt hög levnadsstandard, vill människor oftare lära sej sjunga än i länder med sämre ekonomi etc. Det handlar om att utveckla jaget, personen och använda kroppens fulla potential, ni vet.
Och vad ville jag säga? För att citera Bingo: "Magdalena Graaf är en trebarnsmamma som har skrivit en bok och det är en grov förolämpning att kalla henne för dum eller naiv."
Det gäller nog fler än Magdalena, eller vad tror ni?

/Anna

Inga kommentarer: