lördag, september 16, 2006

Skogssemester

Tjohoo! Nu är jag hemma igen. På riktigt den här gången, och fylld av ny energi. En vecka i skogen gav verkligen livskraften tillbaka så nu är det dags att köra. Från min lilla skogssemester fick jag med mig följande poäng:

Gubbpoäng:

  • Tänkt en hel del på vårt lands historia och mina gamla släktingar
  • Lyssnat på Dan Andersson
  • Pratat om björn och hund
  • Inte tittat på tv förutom när det varit sport och Uppdrag granskning

Fältbiologpoäng:

  • Tänkt ganska mycket på hur fantastisk skogen är.

Kulturarbetande feministpoäng:

  • Druckit rödvin och läst Elfriede Jelinek på kvällarna

Husmoderspoäng:

  • Kokat oändliga mängder marmelad
  • Plockat svamp och fryst in
  • Varje dag gått ut på gården, plockat tomater, sallad, bönor, persilja, bönor och sockerärter och tänkt "åh så underbart gott. Från min egen gård!" när jag ätit.
  • Bakat grovt bröd med morot, sesamfrö och linfrö i.

Svennepoäng:

  • Badat i tjärnen varje dag trots att det bara varit 15-16 grader varmt, hållit på att frysa ihjäl varje gång men intensivt tänkt "det blir så skönt sen" medan jag försökt överleva det kalla vattnet.

Vad säger detta? Jo, åtminstone en sak: den här sommaren har jag hängt med gubbar och på Möllan. Men nu är det slut på det.

Jag är för övrigt förtryckt. Hur vet jag nu detta, undrar ni säkert. Dels för att en farbror en gång berättade det för mig. Men sen finns det också ett jättebra sätt att klura ut det på. Vilket får ni veta på fredag, om ni köper Aftonbladet Klick!

AINALEN

(Anja alltså. På Svenska Akademin-svenska.)

1 kommentar:

Macho sa...

Svensk kultur är verkligen the shit!
"Det är sååå skönt när det är över"

OJojoj, jag kommer på mig själv hela tiden med den grejen.

/Anna