fredag, februari 02, 2007

Brudböcker

Böcker av brudar snarare, bra inlägg här. Och herregud vad många tips i kommentarerna! Helt otroligt dessutom att My year of meats ligger med i första inlägget. Trodde jag var den enda i Sverige som läst den. Den gjorde ett sjukt starkt intryck på mig, men jag vet inte om jag skulle tycka den är bra idag .. men ändå jag rekommenderar den. Lagom mycket mediafeminism, att komma från en annan kultur-tankar, kärlek och såklart ett avslöjande av köttindustrin. Ja, jag är vegetarian (fast jag har börjat äta fisk senaste året, så då är jag ju egentligen inet beggo men det har inte hunnit ikapp min självbild ännu). Efter den här boken läste jag Veganerna, fast jag läste ärligt talat aldrig hela. Jag var 19 och pluggade till/jobbade som kock. Mina klasskompisar tyckte jag var galen (man kan ju inte var avegetarisk kock!), men några lärare tyckte jag var ball.

Anna

Inga kommentarer: