måndag, maj 07, 2007

Här är Emma


Hejhopp!

Ännu en presentation dimper här ner, Emma heter jag och jag började som festfixare på Macho. Styrde upp Machos ett årsfest i april, det blev ett lattjo hålligång =) Nu kommer jag att skriva om musik i magasinet. Det är en av mina många bollar som jag har i luften, så när jag inte skriver i Macho jobbar jag med Hoodsfred och springer på spelningar och fotar. Det är bland det roligaste jag vet! Jag är en skogstös i själ och hjärta men numera hyfsatn färsk storstadsbrud. Trivs som fisken i vattnet =). Kram å hej!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Är det bara en massa svennebrudar som är nya på redaktionen eller?

Anonym sa...

haha, nej, men det är väl svennebrudarna som har duktigthetskomplex och lägger upp en presentation direkt när de blir ombedda...(?) ;-)

Anonym sa...

haha, okej! då väntar jag med spänning på blattebrudarna!

Anonym sa...

Anna: Är inte det rasistiskt sagt? Det tycker jag att det är: Svennebrudar= Duktiga, gör det de ska.
Blattebrudar=Lata, man måste typ tjata på dem.
Var det inte så man pratade om negrer en gång i tiden?

Macho sa...

Vi har faktiskt bara en blattebrud fast i redaktionen, och hon är blattemamma så hon hinner inte blogga lika mkt som vi andra. De andra blattebrudarna frilansar.

Nyfiken: Att säga att svennebrudarna kanske har ett duktighetsKOMPLEX är väl inte samma sak som att säga att blattebrudar är lata? Är inte det att överanalysera?

/Anna S

Anonym sa...

Anna S: När man skriver att svennebrudar väl har duktighetskomplex så menar man att blattebrudar (väl) inte lider av denna komplex. Är det också överanalyserat?
Jag tolkade: "...lägger upp en presentation direkt när de blir ombedda" som att det är nåt som blattebrudar alltså inte gör. Men svennebrudar som har duktighetsKOMPLEX behöver man inte säga till två gånger.
Och då undrar jag vad det är som är så svennigt med duktighetskomplex? På samma sätt kan man undra vad som är så "negrigt" med lathet.

Anonym sa...

ärligt talat tyckte jag det var ganska fördomsfullt att sara utgick från att vi alla var svennebrudar baserat på den info som las ut... hur definierar man "svennebrud" (jag ser iofs mig själv som 100% medelklassvennig)? vad är det som säger att emma inte heter krakus i efternamn och har en mamma från polen och en pappa från ungern? är hon svenne eller blatte då? är det hudfärg, namn eller var man är född som räknas? eller vad man själv räknar sig som? plus att jag tyckte att inlägget hade lite "tyken" (göteborgska för dissigt) ton... ;-)

personligen tror jag att brudar överlag via uppfostran har mer duktighetskomplex än killar (men att det självklart varierar), och det var med betoning på brud i kontrast till kille, inte på svenne i kontrast till blatte som jag skrev mitt inlägg (iofs fördomsfullt ändå, men åtminstone inte rasistiskt).

kanske har blattebrudar ÄNNU mer duktighetskomplex än svennebrudar? jag har definitivt ingen uppfattning som blattebrudar som lata överlag, hahaha!

men var det nu en slump eller inte att det var tre svennebrudar som la upp sina pressar först? will we ever find out?

Anonym sa...

Anna w: Jag kan ju inte säga nåt om Sara, men du svarade henne utan att ifrågasätta henne då.
Och hon verkade godta din förklaring.

"är det hudfärg, namn eller var man är född som räknas? eller vad man själv räknar sig som?"
Om jag inte minns fel så lägger ni väl ut statistik om sånt i er tidning. Alltså hur många svennar som gjort vad och hur många blattar. Vilka definitioner använder ni då?
Vad utgår du själv ifrån när du kallar dig medelklassvennig?

"och det var med betoning på brud i kontrast till kille, inte på svenne i kontrast till blatte som jag skrev mitt inlägg"

Okej, då förstår jag lite bättre. Fast ändå inte, för Sara frågade ju inte efter killar. Eller?

"jag har definitivt ingen uppfattning som blattebrudar som lata överlag,"
Undrade du inte precis vilka som var blattebrudar?
hur kan du ha en uppfattning om folk som du inte kan definiera? Eller missförstod jag dig?

Anonym sa...

Anna W: Hoppas du hinner kommentera frågorna på er egen blogg.