tisdag, maj 08, 2007

Anna Svensson

Kom precis på att de flesta antagligen inte har ngn aning om vem jag är heller. Så här kommer en kortis:

Jag är 25 år och om någon månad är jag sambo i Malmö. Jag har aldrig pluggat genus. Jag jobbade som sen servitris, kock, sen köksbiträde och sen kock igen innan jag gav mig på journalistiken. Jag gick Poppius grundkurs och sen började jag frilansa och småjobba för Gringo. (Jag och Z har gått i samma grundskola)

Sen kom Macho som är min baby för ungefär ett år sedan. Jag började på Gringo för att jag ville göra Macho. De hade tänkt på att göra en Jämställdhetstidning och då blev det ju logiskt att jag tog den pucken. Tillsammans med Inti Chavez Perez såklart. Vi utvecklade Machotanken tillsammans. I den ingår väldigt mycket frihet för individen, försök till förståelse och att aldrig se en människa som ett offer. Och såklart att det är nyttigt kunna skoja lite ibland.

Och anledningen till att jag ville göra Macho var bland annat att jag blev våldtagen och det gav mig en sån satans tankeställare. Det kommer fortfarande tankeställare om det. Jag har skrivit om det flera ggr. Jag tyckte iaf att den debatten som pågick när jag var våldtagen inte var så konstruktiv. Därav Macho.

Jag säger att jag är vegetarian men det senaste året har jag börjat äta fisk. Och sen i julas har jag smakat kött flera ggr. Jag är i den åldern när man ger upp vissa idéal. Men jag har börjat källsortera istället.

Jaha det var det viktigaste antar jag.
Favoritfärg: Blå
Favoritdjur: Katt
FavoritTV: Rapport & Scrubs
Favoritradio: Pang Prego

Såhär ser jag ut när jag ringer min pojkvän:

4 kommentarer:

Lena sa...

Pusssss!

Jonas Morian sa...

...och vilken höjdarkurs på Poppius det var :-)

Macho sa...

Haha Ja det var super! Kul att höra av dig Jonas.

/Anna

Unknown sa...

Anna, du är cool!
Bra skrivet i Expressen!
Kramar,
Richardleo