tisdag, maj 08, 2007

Tre nyanser av Inti

Jag heter Inti och är den andra redaktörshjärnhalvan på den här tidningen. Jag hade nog inte orkat starta igång Macho om inte Anna var med på tåget. Hon är både smart och stark. Drivkraft till att arbeta hittar jag i min olyckliga uppväxt. Jag vill inte att nån ska ha det som jag haft det, och därför vill jag förändra samhället. Jag har flera identiteter och flera sidor av min personlighet. Man kan säga att jag är en hel uppsättning Spice Girls, i en och samma person. Här kommer några av dem:



HOMO-INTI:
Homo-Inti gillar pride och att dra bögskämt. Han fyller gärna sidorna med hbt-journalistik och journalistik och sånt som rör barnavling (sex, adoptioner och insemination). Homo-Inti är kär i Daniel Radcliffe och skulle gärna lägga in en samlingsposter i Macho-magasinet på Daniel i bar överkropp. Men han vet att Anna inte vill, så han håller tyst med det.



KILL-INTI:
Kill-Inti tycker att det är kul med killar inom feminismen. Han peppar för att vi ska demonstrera på Second Life och gillar artiklar om abortpappor och om tevespel. Kill-Inti är trött på att få höra att han inte är maskulin. Det är den där jävla homo-intis fel.



BLATTE-INTI:
Blatte-Inti är en riktig förortspatriot. Han ogillar rasister och blir arg på mainstream-media för att de hela tiden skapar stereotyper om blattar och förorten. Av alla intisar är det framför allt blatte-inti som folk blir sura på. Han har blivit offentligt utskälld av till exempel Mauricio Rojas och Ebba-Witt Brattström. Ibland blir han avundsjuk på homo-inti som alla tycker är så jäkla söt.


INTI

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, kul text. Varför har Mauricio och Ebba skällt ut dig? Är de homofoba eller?

Macho sa...

jag tycker bäst om kill-Inti. Hahahahahahahaha!! Åh det här var det roligaste jag läst på aslänge!
/Anna

Anonym sa...

Nej, DU är snygg!

Anonym sa...

svar till Sara:
Ebba är sur på mig för att jag lägger in etnicitet i min feministiska analys. själv är hon en traditionell kvinnosaksfeminist. Dessutom är hon kulturkonservativ. Du kommer märka i Macho-magasinet att jag har ett ganska... eh.. annorlunda synsätt på kulturen.

Mauricio lägger tyngd i att ställa krav på invandrare som "missköter" sig och i att vi alla är en del av samma nation och behöver enas. Själv menar jag att det är viktigt att se att blattar och svennar har olika positioner i dagens samhälle och att vi måste bli jämlika. Min maktanalys tycker Mauricio är att skilja på människor och människor, därför har han kallat mig Sverigedemokrat i P3, hehe...

Anonym sa...

Inti: Tack för svaret!

Anonym sa...

inti, min brorsa är 19 bast och väldigt lik daniel r, inte minst i bar överkropp. jag säljer honom, men dyrt, hehe!

Anonym sa...

jag vill ha blatteinti! fet mustasch!

Anonym sa...

Hola Inti!

Skitkul text verkligen... en sån här borde vi alla skriva (även vi som haft någorlunda lycklig uppväxt). Du lyckas på ett bra (kanske rentav omedvetet sätt) med att visa att alla individer egentligen är mer än de stämplar som vi sätter på oss själva eller de fack där omgivningen placerar oss.

Som jag brukar svara när någon ber mig beskria mig själv: Jag?... jag är komplex, ingen är som jag... ingen vill... ingen kan.

Hasta la victoria siempre

Pablo