fredag, maj 11, 2007

Jenny



Shouf, shouf – kolla, kolla, en svennebrud som hajar arabiska. Sist ut behöver jag förhoppningsvis inte oroa mig för att reduceras till ”duktig svennebrud”. Jag avskyr generaliseringar i största allmänhet, och i mitt fall vore denna extremt missvisande. Även om jag är jävligt duktig – på det jag gör. Samhällsvetare och journalist. - artiklar, krönikor, PR-uppdrag, översättningar – och poet. Socialrealist i allt.

15 år i övremedelklass-område, mor vid 17 och nu 15 år i min älskade förort. Västerort –165!
Jag rör mig obehindrat i alla miljöer och är efter min livs-resa är jag ganska klasslös – även om jag älskar att prata om klass, det kommer bli en del om det. Liksom om att vara mamma till en tonåring och inte ens fyllda 30, multikultiliv, förort, kvinnlig gemenskap och att våga sticka ut.

Prinsessan – mama loves you.
Abour-Gab – det blir som det blir.

Macho-Jenny

2 kommentarer:

Anna Svensson sa...

På måndag kommer Jennys första Macho-krönika i Punkt SE! Missa inte den är feeeet

Anonym sa...

fresh med tidiga mammor tycker jag!