torsdag, maj 17, 2007

Åsa


Hej hopp, här kommer min presentation, bättre sent än aldrig. Jag heter Åsa är 27 år och jobbar för fullt med att bygga upp en karriär som frilansjournalist. Gick ut journalistik- och multimediaprogrammet på Södertörns högskola i vintras. Är såklart mycket glad över att vara en av Machos skribenter. Jag är mamma till en treåring, det är en del av min identitet, men jag brinner för att mammor ska få ha delar av sina identiteter ifred, det vill säga vara mer än bara mammor, precis som pappor i alla tider kunnat ha ett liv vid sidan om sitt föräldraskap utan att någon kollar snett på dem för det. Är trött på att kärnfamiljer ur övre medelklassen fått patent på föräldraskap i medierna, mina texter till Macho kommer att visa upp en annan sida.
Är ursprungligen söderböna men numera hägerstensbo (det är hit alla lebbar och proggare flyttar, apropå Fotinis efterlysning) Känner feta aggressioner mot alla som röstade på alliansen, speciellt nu när socialbidrag och arbetsförnedring kan bli min verklighet vilken dag som helst. Gillar: alla som kämpar för att bryta maktövertaget som de rika, vita, till synes heterosexuella gubbarna/grabbarna oförtjänt besitter. Gillar även att dansa och dricka sprit i goda vänners lag, men det är tyvärr allt för sällan jag kan ägna mig åt detta.

Inga kommentarer: