onsdag, maj 09, 2007

Linda Backman

Jag har hängt med Macho från begynnelsen. Jag heter Linda, är 20 bast och gillar godis och genus. Jag pluggar till psykolog på stockholms universitet och jobbar annars med att skriva och fixa projekt till Världens bästa macho.

Jag träffade Anna Svensson en sen (tidig?) midsommarnatt på legendariska metropolis för två år sedan.
Började skriva om jämställdhet efter gymnasiet eftersom jag tyckte att man kunde se ut såhär:



och fortfarande vara den mest radikala feministen i stan

Sen tyckte jag att det var alldeles för få såna här som syntes i debatten




(det där är jag)

Framförallt sökte jag en ny vinkel på relevanta ämnen. Jag tyckte att genusdebatten drabbats av en akademisk sjuka där vissa åsikter om typ prostitution, hushållsnära tjänster och tjatsex blev bannlysta utan diskussion. Jag ville ha en feministisk debatt utan ett formulär 1A på vad som är bra eller anus.

Snabbisar:

Favoritreportage: snällsex/tjatsex i Macho nr 5
Mest utskällda: När jag ofrivilligt "kom ut" som pophöger i expressen
Roligast att intervjua: bratsen till kommande subkulturgranskning
Drömreportage: leva som kille/blatte en helg

Bästa:

blogg: isobelsverkstad.blogspot.com
blok: kommande bloggboken om phonephuckers bravader
affär: Judiths secondhand
bageri: Valhallavägens
outfit: pinuppa

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh linda, jag minns hur kul det var att lära känna dig! det var verkligen "äntligen nån som skakar om världen!"
Linda var barnflickan som var feminist, tänkaren som aldrig gjorde saker svårare än de var, feministen som inte hade en total depression pga världsläget, den snygga blondinen som vägrade låtsas vara korkad, den moderna borgaren som visade att högern har en roll att spela också i framtiden.
Och sjukt kul är det att Linda än idag är med i spelet, och därmed är en av de absolut äldsta machosarna!

Anonym sa...

om du gillar pinup rekommenderar jag www.babydollsrevenge.blogspot.com. till dig (och alla andra). världens bästa blogg!

Anonym sa...

LINDA ÄR BÄST!!!