onsdag, maj 03, 2006

Husmodersgymnastik

Jag har ägnat mig åt husmodersjumpa idag. Vissa kallar det för aerobics, jag använder hellre det uttryck som en före detta kollega till mig lärde mig. Inte så att han berättade specifikt för mig att det heter så, men när jag letade i arkivet en gång efter något helt annat hittade jag en artikel där han skrev om danska kvinnor som utövade husmodersgymnastik.
Han är gullig, min kollega. Har lite svårt ibland för att tackla nya samhällsfenomen (som idrottande kvinnor t ex), men det är ok.
Jag brukar i alla fall tänka ganska mycket på honom när jag hoppar runt tillsammans med alla andra tjejer i 25-nånting-åldern. Hur kul det hade varit om han också hade varit med. (Det är något med hans kroppshydda som säger mig att det kanske skulle vara bra för honom att hoppa lite mer.) När jag träffar honom nästa gång ska jag nog bjuda in honom.

ANJA

Inga kommentarer: