måndag, maj 08, 2006

När manligheten sjönk

Satt i datasalen idag när en riktig machokille sökte kontakt. Han var uttråkad och ville veta vad jag sysslade med.
Efter ett tag började han snacka om min senaste metrokolumn och han ville veta vad jag brukade skriva om annars.
Innan jag insåg vad jag gjorde hade jag sagt åt honom att googla mig. Sen var jag fast i hockeykulturdiskussionen.

Först tyckte han att jag var konstig som klagade på att tränare och spelare kallar varandra fitta och mobbas. Sen frågade han om jag hade tjej. Jag sa ja. Han blev förvånad.
- Jag som trodde du var bög. Inte för att det är nåt fel men vanliga killar brukar ju inte snacka om sånt. Då sjunker ju manligheten, sa han.

Sen pratade vi i en halvtimme om sportuppfostran och på slutet var vi ganska överens. Två gamla hockeykillar med olika perspektiv. Härligt!

AXEL

Inga kommentarer: