söndag, maj 07, 2006

Svenneflatan regerar Västerbotten

På tidningen Norra Västerbotten har nu stora delar av redaktionen gjort flattestet. Gulliga svenneflatan dominerar där, rapporterar Caroline.

Apropå dåliga raggningsrepliker utsattes jag för ett dubbelförsök igår när två killar plötsligt står framför mig och stirrar igenkännande.
"Neej", säger jag, övertygad om att jag inte känner dem.
"Joo", säger de och stirrar vidare.
"Från när då?", säger jag och de stirrar på ett sånt psykosätt att jag vänder på klacken och går därifrån.
"Från Cirkus Cirkör", skriker de efter mig, "du hade kroppsstrumpa!"
What?! Vad får folk allt ifrån?

Den här redaktionen har skadat mig, kan jag meddela. Annas användande av ordet "pepp" i tid och otid har fått mig att till och med börja l ä s a pepp. Som rubriken på SvD:s förstasida idag: "Hamaspepp berömmer regeringen". Javisst. Självklart. Hamaspepp!
(Egentligen stod det "Hamastopp".)

Puss!

ANJA

1 kommentar:

Macho sa...

Homospepp!

ANNA