tisdag, maj 30, 2006

Trasiga trosor

Rena och hela underkläder ska det vara. Det där har alltid min mamma varit väldigt noga med. Jeans och tröjor ärvde vi från kusinerna, men att vi skulle ha rena och framförallt hela underkläder har alltid varit väldigt viktigt i min familj.
- Tänk om du är med om en olycka och hamnar på sjukhus, och så har du trasiga trosor på dig, säger min mamma och tittar menande.
Trasiga trosor är liksom det absolut värsta i den situationen. När man ligger där på britsen och nästan är död och sjukhuspersonalen gör sitt bästa för att rädda livet på en. Kontrar pappa och jag med, och tittar lika menande på varandra.
Nu har jag förstått att det där kommer från mormor, hon har i olika sammanhang gett uttryck för samma oro. Hon är gammal sjuksköterska så kanske är det därifrån hon har fått det, kanske såg hon många snuskiga underkläder i sitt yrkesliv.
Idag har jag tvättat och badrummet är fullt av rosa och turkosa och prickiga bomullstrosor som min mamma hade med sig hem till mig från Mark´s & Spencer när hon var i London för några veckor sen. Allt för att jag ska slippa skämmas vid en eventuell olycka.

ANJA

2 kommentarer:

Anonym sa...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»